2012. augusztus 8.

Liebster Award 6x


1. Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról!
2. A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell!
3. 11 kérdést kell feltenni a jelölteknek!
4. 11 embert meg kell jelölni és linkelni! (Nincs visszaadás/visszajelölés)

1. Mindenkinek 11 dolgot kell mondania magáról!
 - Utálok magamról beszélni, ilyenkor úgy érzem, feleslegesen untatok mindenkit.
 -  Imádom az állatokat: szerintem én vagyok az egyetlen ember, aki még az egerek elől is elteszi az egérfogót.
 -  Vékony vagyok, de nem szeretek sportolni. Egyrészt béna vagyok benne, másrészt nincs túl sok energiám se. Próbálkoztam már a tánccal, de karatéztam és fociztam is.
 - A suliban egyedül a nyelvórákat szeretem. Angolt tanulok már sok-sok éve, ovis korom óta, de nemrég kezdtem el az olaszt. Az angolon kívül még spanyolul tudok.
 - 5 évesen határoztam el, hogy vagy orvos leszek, vagy író, de egyenlőre az orvosi pályával szemezgetek jobban.
 - A szerencseszámom a 12. Ne kérdezzétek miért, magam sem tudom.
 - Ha elkezdek olvasni egy könyvet, azt általában egy nap alatt kiolvasom, kivéve a kötelező olvasmányokat. Azok valahogy nem foglalnak le.
 - Zene nélkül nem tudok élni. Mindent meghallgatok, nincs állandó kedvencem. Akinek ölni tudnék a hangjáért az Shakira.
 - Nem követem túlzottan a divatot, de imádom vásárolni és öltözködni. Legközelebb hozzám a tornacipős-csőnadrágos stílus áll, de mostanában rengeteg hipster stílusú ruhát szereztem be.
 - Két kedvenc évszakom a nyár és a tél.
 - Imádok utazni, bár eddig nem sokszor voltam külföldön, de a családom nagy része ott él.
 - Nincs sok barátom, bár sok embert ismerek, csak párban bízom meg.

2. A jelölő mindegyik kérdésére válaszolni kell!
Sunshine kérdései
Ki inspriált az írásra?
Nicholas Sparks és Meg Cabot. Mindketten remek írók, szinte az összes könyvüket olvastam már. Szeretnék olyan sikeres és profi lenni, mint ők.
Vannak "rituáléid" amikor írsz (pl. zenehallgatás stb.)?
Általában egy dal alapján írok meg egy fejezetet. Viszont, ha kötött elképzelésem van, akkor vagy az Up All Night albumot hallgatom, vagy Justin Bieber Believe című albumát.
Mikor kezdtél el írni?
Négy éve, talán. Akkoriban kezdett az irodalom tanárnőm fogalmazásokat adni, és akkor kezdtem történeteket írni is. Idővel aztán kicsit érettebb lettem, de máig előhalászom a kis Micimackós füzetemet, amibe kiskoromba írtam.
Milyen karakter az, akiről szívesen írsz?
Törekszek arra, hogy egy általam személyesen ismert valakinek a személyiségét építsem bele egy-egy karakterbe. Így könnyebb elképzelni, hogy az adott illető mit is tenne abban a helyzetben, hisz személyesen is jól ismerem. Én legszívesebben makacs, flegma karakterekről írok, akik szabadok, és azt tehetnek, amit akarnak. Néha jó érzés felfedezni, milyen lehet ’más’ embernek lenni.
Milyen könyv vagy film szereplőjének a bőrébe bújnál szívesen?
Nehéz választás. Szerintem a Nevetlen Hercegnő-beli Mia lennék. Nagyon tetszik a kis szeleburdi karaktere, nekem szimpatikus.
Szeretnéd néha visszapörgetni az időt?
Ezzel úgy vagyok, hogy minden történik valamiért. Néha viszont nagyon jól jönne, ha vissza tudnám pörgetni az időt.
Ha bárhol élhetnél a világon, hol élnél?
Szeretem a különleges helyeket. Valami kis szigeten, vagy tengerparti helyen, ahol süttethetném a hasam és koktélokat szürcsölhetnék az év minden napján. Hawaii vagy talán egy spanyol város, mondjuk Barcelona lenne a tökéletes.
Volt már olyan, hogy kívántál valamit és valóra vált?
Volt, szerencsére.
Komolyan szeretnél foglalkozni az írással?
Igen, szeretnék. Már az előbb említettem, hogy kiskorom óta orvos akarok lenni, de ha ez az álom nem jön össze, akkor mindenképpen maradok az írásnál. Szeretnék egy könyvet kiadni.
Melyik napszak a kedvenced?
Este. Nincs jobb annál, amikor kiülsz – természetesen nem télen – és bámulod a csillagokat. Engem ez nagyon megnyugtat.
Ha most kívánhatnál valamit, és valóra válna, mit kívánnál?
Különösebb kívánságom nincs, maximum csak annyi, hogy váljanak valóra az álmaim, és legyek boldog.

 Macy Claudia Morrow kérdései ♥
Ki a kedvenc karaktered a saját történetedben, és miért?
Fogós kérdés. Bár a legtöbbet a főszereplőről, Dianáról írok, nekem Lea áll a legközelebb a szívemhez, ugyanis az egyik kedves ismerősömről mintáztam, akit nagyon szeretek.
Ha lenne egy különleges képességet, mi lenne az?
Teleportálni és repülni szeretnék. A kettő közül valamelyik.
Ki a kedvenc íród/írónőd, és melyik műve fogott meg leginkább?
Meg Cabot és A nevetlen hercegnő naplója kötetek.
Ha egy napra össze lennél zárva a történeted főszereplőivel, mit csinálnátok?
Nem tudom. A 1D-től valószínűleg aláírást és képet kérnék, meg összebarátkoznék velük. Semmi különöset.
Milyen könyvet olvastál legutoljára, és mi a véleményed arról a könyvről?
Még év elején olvastam ki a Wings – Szárnyak című könyvet. Imádtam.
Milyen dalok segítenek az írásba?
Inkább a lassúbb, jelentősebb dalok. Ezeket hallgatom írás közben is. De az Up All Night albumot és mostanában Conor Maynard számait is hallgatom.
Van-e kedvenc blogíród és ha igen, ki Ő?
Nincs különösebb kedvencem, Angel történeteit szeretem nagyon.
Mi a kedvenc tantárgyad, ha van ilyen?
Angol és a nyelvi órák főleg. Mivel a suliban csak angolt tanulok, ezért csak az. Szeretem, jó is vagyok benne, úgyhogy minden együtt van.
A történeted híres főszereplőjének egyetlen rossz/jó tulajdonságát eltudod mondani?
Jó tulajdonság talán az, hogy megértő, rossz pedig az, hogy néha túl makacs.
Ha a kedvenc hírességeddel lehetnél egy napot, ki lenne az?
Nincs különösebb kedvencem. Shakirával talán, de megismerném a One Directiont is. Plusz nekem Justin Bieber is elég jófejnek tűnik, egy napot kibírnák vele.
Van-e valami hobbid az íráson kívül?
Imádok festeni, de biciklizni is. Olvasni szoktam még, azt mondják, az fejleszti a szókincset, plusz szeretem is. Egy jó könyv mindig kikapcsol.

Dóry kérdései
Mi vezetett rá az írásra?
Az irodalomtanárnőm. Pár fogalmazást írtam neki, és annyira tetszettek neki, hogy azt mondta, ne pazaroljam a tehetségem, írjak. Mindegy, hogy mit, csak írjak. Azóta ias mindig az én fogalmazásaimat fényezi, bár szerintem vannak nálam tehetségesebbek is.
Ki a példaképed?
Anyukám, Shakira és Ian Somerhalder. Azt hiszem, azt nem kell magyaráznom, miért pont anyukám a példaképem. Csodálom, amiket elért, csodálom, mert van egy tökéletes karrierje, szuper családanya és a legaranyosabb nő a világon. Shakirát három évesen ismertem meg, és azóta imádom. Gyönyörű nő, tehetséges és igazán becsülendő, hogy ennyit jótékonykodik. Iant szintén a jótékonykodási akcióiért szeretem. Nemrég olvastam egy cikket, arról, hogy egy társaság segítségével bálnákat ment, és az Ő ösztönzéséből én is kezdem átlátni a dolgokat, és szeretnék segíteni, ott ahol tudok.
Miért lett a történeted főszereplője az adott "szereplő"?
Hirtelen ötletből kreáltam egy szereplőt, és végül úgy döntöttem, beletehetném a történetbe. Részben a saját tulajdonságaim, részben kitalált tulajdonságok jellemzik. Nem tudom megfogalmazni, miért pont az a főszereplő, aki, csak úgy jött az ihlet és úgy éreztem, jó lenne egy ilyen szereplő a középpontba.
Szeretnéd -e ha a továbbiakban az írásod könyvileg, avagy filmileg is napvilágot lásson?
Inkább filmbe, vagy sorozatba. Bár akkor kicsit több izgalmat tennék bele, de semmiképpen sem kreálnék belőle telenovellát, mert azoktól én már teljesen kivagyok. Szeretném is, meg nem is.
Mi alapján formálod meg a történetedben lévő női és férfi főszereplő, és fontosabb mellékszereplők karaktereit?
Általában kitalálom őket. Az életüket, a tulajdonságaikat. Plusz néha merítek ihletet pár filmből, sorozatból is.
Mi az egyik legnagyobb álmod?
Kiskoromban sokáig táncoltam, mivel az egyik rokonom tánctanár volt, és ebből kifolyólag szeretnék egyszer valakinek a háttértáncosa lenni, egy komolyabb turnén. Jelenleg most ez a legnagyobb álmom.
Ha szemtől szemben találkozhatnál a kedvenc hírességeddel, mit tennél?
Valószínűleg ledöbbennék, de megpróbálnék nyugodt maradni. Nem sikítanék, csak odamennék, kérnék egy aláírást, képet, kicsit beszélgetnék vele, megölelném és ennyi. Utána valószínűleg hazamennék és egész nap sikítoznék és ugrálnék örömömben.
Melyek történetek fognak meg legigazán?
Szeretem a szerelmes sztorikat, pedig én nem vagyok egy romantikus egyén, de a fantasy történetek azok, amik legjobban megfognak. Harry Potter, stb.
Melyik szereplő bőrébe bújnál a legszívesebben, a saját történetedben, és miért?
Lea karakterébe. Alapvetően vele is sok a közös tulajdonságom, de szívesen lennék olyan nyugodt és laza, mint Ő. Tudom, kitalált karakterről van szó, de szívesen lennék ilyen.
Mit tennél, ha egyszer a saját történetedben a kedvenc főszereplőd bőrében találnád magad, és mindaz megtörténne veled, ahogyan azt te megírtad?
Megijednék, de nagyon. Kapkodnám a fejem ide-oda. Tudnám mi történik, így valószínűleg elbújnék valahova, hogy elkerüljem a történéseket.
Mit jelent számodra az írás?
Szabadságot. Imádok írni, akkor olyan világot és karaktereket alkothatok, amilyeneket én szeretnék. Kifejezhetetlen, mit jelent számomra az írás, de nagyon fontos nekem, és bármikor meg tud nyugtatni.

Alexa L. Wozde kérdései
Mi a kabalád?
Kiskoromban kaptam egy macit, ami azóta is megvan. De ezenkívül van egy nyakláncom, amin egy kiselefánt van, ha fontos dolgon kell átesnem, mindig felveszem, és általában szerencsét is hoz. Otthon is szívesen hordom.
Van valami furcsa szokásod (ha van mi az)?
Érzékeny vagyok a hajamra. Minden lehetséges hajápolóm van, ötfajta samponom és hajhabon. Senkinek sem engedem, hogy hozzáérjen, esetleg becopfozza. Néha kicsit hülyének is néznek miatta, mert tényleg kicsit furcsa szokás.
Twilight vagy Vámpírnaplók?
Vámpírnaplók. Az első évad óta nézem, bár nem vagyok egy vámpír fanatikus, de ez a sorozat különösen megfogott. Tetszik az alaptörténet, és részben innen ismertem meg Nina Dobrevet és Ian Somerhalder-t akik nagy kedvenceim.
Tudnak róla a szüleid, hogy blogírásra adtad a fejedet?
Nem, de jól is van ez így. Otthon szoktak látni, miközben írok mondjuk egy füzetbe, de nem tudják, hogy mit. Kutakodni meg nem igazán szoktak nálam, amúgy is a gépemen jelszó van, így nem tudják megnézni. (gonosz vagyok)
Mikor érzel pillangókat a hasadban?
Nálam ez nagyon ritkán fordul elő, ha nagyon örülök esetleg.
Mi a kedvenc könyved?
Jelenleg a Wings című könyv, amit nemrég olvastam ki, de nagyon tetszett. Amúgy is szeretem a fantasy történeteket, így nálam befutó volt már a leírás alapján is.
Melyik a kedvenc tantárgyad az iskolában?
Nem sok tantárgyat szeretek, csak az angolt és a nyelvtanulással kapcsolatos órákat. Nem vagyok rossz tanuló, de ki nem állhatom a sulit.
Mi a kedvenc blogod?
Nincs különösebb kedvenc blogom, sokat olvasok, választani sem tudnék.
Otthon ülős vagy eljárkálós típus vagy?
Eljárkálós. Egy időben nem szerettem a városban mászkálni, de mostanában nagyon rászoktam. Általában a barátaimmal vagyok, de nekem már az is kikapcsolódás, ha valakivel elmehetek kutyát sétáltatni.
Mi az a zeneszám, amit utoljára hallgattál?
Mivel az egyik osztálytársam itt volt, régi számokat hallgattunk. Azt hiszem, talán a That Should Be Me-t hallgattuk.
Melyik az a könyv, amit soha az életben nem fogsz újra elolvasni?
A Twilight könyvek. Engem nem fogtak meg, csak szenvedtem az olvasása közben.

Diia kérdései
Miért kezdtél el blogolni?
Foglalkoztatott az írás, és úgy gondoltam, jó lenne, ha meg tudnám osztani a történeteimet másokkal is. Nem bántam meg, sok mindenkit megismertem a blog által, és biztos, hogy lesz majd még történetem.
Ki a kedvenced a bandából?
Harry és Zayn. Talán ők ketten a legszimpatikusabbak, és szerintem nekik van a legjobb hangjuk is. Persze a többi fiút is szeretem.
Van testvéred?
Van egy öcsém, így elég jártas vagyok a fiús dolgokba.
Ültél már repülőn?
Ültem, egyszer, de eléggé megviselt az út, rosszul voltam sokszor.
Kedvenc sportod?
Foci és a tánc. A focit még a nagyapámtól vettem át, aki még 70 évesen is focizik. Táncolni pedig én is sokáig táncoltam, és nagyon megszerettem.
Kedvenc sportolód?
Nincs különösebb kedvencem, Pars Krisztián és Kozák Danuta volt most, az Olimpián a legjobb, szerintem.
Kedvenc TV-csatornád?
Hát, abból sok van. A zeneadókat szeretem, Music Mix, stb., de a Viasat3-mat és az AXN-t is szoktam nézni. Plusz a Discovery Travel-t is.
Kedvenc  sorozatod?
Vámpírnaplók és a Teen Wolf.
Mióta írsz blogot?
Ez az első komoly blogom, előtte csak próbálkozásaim voltak, de azokat beleszámítva tavaly nyár óta.
Ki a kedvenc írod?
Meg Cabot és Nicholas Sparks.
Mi volt a legcikibb teendőd az életedben?
Sok ciki dolog történt velem és sok ciki dolgot is tettem, inkább nem mondanám el őket, ha nem gond.

MinnieMouse kérdései
Mi fog meg először egy könyvben ?
Én tartom magam ahhoz a mondáshoz, hogy ne ítélj borító alapján könyvet. Általában elolvasom a rövid összefoglalót, és ha az tetszik, akkor az egész könyvet. Szeretem az izgalmas, kiszámíthatatlan történeteket, emellett nagy fantasy mániás vagyok (ha ez még nem derült volna ki).
Szerinted mi jobb ? a.) filmesített változat. b.) könyv 
Könyv, könyv, könyv. Nagyon nem bírom a filmesített változatokat, ez már a Harry Potternél megmutatkozott  nálam. Mindegyik könyvet olvastam, utána a filmeket is megnéztem, de nem bírtam végigülni egyiket sem. Sok fontos dolgot kihagytak belőle, a szereplők nekem nem jöttek át. Nem tetszett. Én a könyvre esküszöm.
Ki a kedvenc íród/írónőd ? 
Író Nicholas Sparks, írónő Meg Cabot és Leiner Laura (az Ő könyveit csak mostanság olvasom).
Kedvenc könyved tőle ? 
Nicholas Sparkstól mindegyik, Meg Cabottól nincs különösebb kedvencem, Leiner Laurától pedig a Szent Johanna Gimi kötetek.
Van valami rendhagyó dolog, amit írás közben végzel ? (gondolok itt zene hallgatás, tv, stb..) 
Általában letöltök pár számot, megnézek pár klipet, és utána állok neki írni. Zenét mindig hallgatok közben, általában hitsradio-n, vagy a saját letöltött dolgaim közül. Elég zenemániás vagyok, így sok albumom van.
Hány blogot olvasol jelenleg ? 
Tizenkettőt. Néha összekeverek párat, mert már nem bírom észben tartani, hol mi történt. A cseréim nagy részét olvasom.
Rendszeresen hozzászólsz a blogokhoz, amiket olvasol ? 
Nem vagyok nagy kommentelő, de hozzászólók néha egy-egy részhez. Kicsit szégyellem is magam emiatt, de ezentúl próbálkozni fogok több kommentet írni.
Ha nem, akkor mi szerint döntöd ezt el ? 
Attól függ, milyen kedvem van.
Amikor amatőr történeteket olvasol, mi az első ami megfog bennük ? 
A szereplők és az első rész. Szerintem fontos, hogy egy első rész elég történést tartalmazzon, de ne annyit, hogy az egész történetre kitekintsen.
Mióta írsz intenzíven ? (blogot, füzetbe...)
4 éve.
Tervezel könyvet kiadni, szeretnél vagy egyszerűen csak hobbiból írsz ? 
Tervezek, bár szerintem nem fogok. Érdekel az írói pálya, de inkább lennék tudósító. Ez még a jövő zenéje.

3.  11 kérdést kell feltenni a jelölteknek!
  1. Mikor kezdtél el írni, és miért?
  2. Van-e olyan karaktertípus, amelyről te legszívesebben írsz?
  3. Ki a kedvenc íród?
  4. Jelenlegi kedvenc könyved?
  5. Milyen típusú könyvet adnál ki szívesen? (pl. fantasy, krimi)
  6. Mi a hobbid? (az íráson kívül)
  7. Honnan merítesz ihletet a története(i)dhez?
  8. Ha egy napra valaki másnak a bőrébe bújhatnál, ki lenne az?
  9. Szoktál írás közben zenét hallgatni? Ha igen, általában mit?
  10. Több kérdést nem tudok írni, ezt nézzétek el nekem.
4. 11 embert meg kell jelölni és linkelni! (Nincs visszaadás/visszajelölés)
Nekik, négyüknek küldeném csak, ugyanis a többi választottjaim már megkapták a díjat, nem is egyszer. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése